Прес-випуск "Цінова ситуація на споживчому ринку Херсонщини у вересні 2015 року" (13.10.2015)

 

13.10.2015

Цінова ситуація на споживчому ринку Херсонщини у вересні 2015 року

У вересні п.р. на споживчому ринку Херсонщини, як і країни в цілому, відмічалось відновлення інфляційних процесів. Вагомим чинником цього стало адміністративне підвищення цін на електроенергію. Також суттєвий вплив на формування інфляційного фонду мала ситуація на ринку продовольства.
Індекс споживчих цін (ІСЦ) по Херсонській області за вересень 2015р. до попереднього місяця склав 101,9%, по Україні (без урахування тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим, м.Севастополя та частини зони проведення антитерористичної операції) – 102,3%.
У вересні ціни на продукти харчування та безалкогольні напої підвищились на 1,2%. Відчутно збільшились ціни на яйця та овочі (на 13,4% та 7,1% відповідно). Крім того, на 3,4–0,1% стали коштувати дорожче рис, кисломолочна продукція, сметана, макаронні вироби, масло, м'ясо птиці, сир і м’який сир (творог), фрукти, молоко та хліб. Водночас з цим, на 3,5–0,3% подешевшали борошно пшеничне, крупи гречані, олія соняшникова, цукор, свинина, риба та продукти з риби, яловичина.
Алкогольні напої стали дорожчими на 4%, тютюнові вироби ­ на 2%.
Ціни (тарифи) на житло, воду, електроенергію, газ та інші види палива збільшились на 3% за рахунок підвищення тарифів на електроенергію (на 24,9%).
У сфері охорони здоров’я ціни (тарифи) стали дорожчими на 0,6% внаслідок подорожчання фармацевтичної продукції, медичних товарів та обладнання (на 1,1%).
У транспортній сфері ціни (тарифи) знизились на 1,6%, що, насамперед, було спричинено зменшенням вартості палива та мастил (на 3,4%), а також транспортних послуг (на 0,7%).
На 9,2% та 8,9% подорожчали одяг і взуття та послуги освіти. Крім того, на 1,9–06% зросли в ціні предмети домашнього вжитку, побутова техніка та поточне утримання житла, різні товари та послуги, послуги зв’язку. При цьому, на 1,8% та 0,8% стали дешевшими послуги ресторанів та готелів і відпочинку та культури.